כיצד לבחור דלתות פנים בעת מעבר דירה?

בדרך כלל אומרים כשדלת אחת נסגרת אחרת נפתחת, במאמר הבא כדאי שכל הדלתות יפתחו. הצעד הראשון לעשות לפני שהולכים לבחור דלתות, הוא קודם כל לספור את מספר הדלתות שנרצה שיהיו בבית, לא בטוח שכל פתח בבית נרצה שיהיה סגור בדלת, זה גם מייקר את העסק וגם לא פרקטי. מחירה הממוצע של דלת נע בין 1,000 ש”ח ל 2,000 תלוי כמובן בחומר הגלם ובדגם.  

מי בדלת?

לפני שאתם מחליטים לגבי עיצוב הדירה, ישנם כמה דברים שעליכם לדעת על דלתות, ראשית כדאי לחלק את דלתות הבית לשני סוגים: דלת ראשית, דהיינו כניסה ושאר דלתות הבית, בדרך כלל תהיה דלת כניסה אחת אלא אם יש גם כניסה אחורית או יותר לדירה ואז צריך לעשות שיקולים אחרים, של איזו דלת פחות בשימוש או פחות רואים, ואז פחות נורא להשאיר אותה פשוטה. ישנם כמה סוגי פתיחה של דלתות, יש את הפתיחה הרגילה שנקראת פתיחת כנף, ויש את דלת ההזזה שהיא נותנת מפתח של 180 מעלות עם הקיר. יש גם דלת כנף עם צירים נסתרים הנושאים את משקל הדלת באופן יעיל יותר. כשמדברים על דלתות פנים מדברים גם על רוחב הפתח שלהן, פה נכנס שיקול חדש, אם הבית שנרכש הוא בית שאתם הולכים לגור בו שנים עד לגיל שיבה הרי שחשוב לעשות מפתח דלת רחב גם לכיסא גלגלים שבבוא היום אתם עלולים להיות זקוקים לו, לא כדאי לחכות ליום בו תיאלצו לשבור קירות ודלתות פנים מעץ במיוחד לעניין זה. בכניסה לחדרים קטנים עדיף לשים דלת שנפתחת החוצה או דלת הזזה, מכיוון שהדלת מקטינה את נפח החדר.

חומר הגלם הדלת

גם לחומר ממנו עשויה הדלת ישנה חשיבות רבה, כשנבחר דלת כניסה לבית, לא נרצה שתהיה מורכבת מזכוכית שקופה כי ניתן יהיה לראות לתוך הבית, לכן נעדיף שהדלת תהיה מעץ מלא או פלדלת, בניגוד לדלתות הפלדלת בצבע החום והלא מחמיא שאנחנו זוכרים מעשורים קודמים, היום ישנם דגמים שנראים מודרניים ויפים. אפילו למי שחייב זכוכית בדלת יש דלתות עם זכוכית עבה וחלבית שלא ניתן לראות לתוך הבית והיא גם לא שבירה למקרה שירצו לפרוץ לנו לבית. כמו כן כשבאים לבחור דלתות לחדרי שירותים רצוי גם כן לבדוק שהדלתות אקוסטיות וחסינות רעשים, כי לא נרצה כמובן שהאורחים שלנו ישמעו את הקולות הבוקעים מחדר השירותים וגם להיפך. אם בן אדם בשירותים, נעדיף שיהיה לו שקט כמה שאפשר. דלת עשויה מחומר שנקרא פלקסבורד- סיבי פשתן ועץ דחוסים, תספק איטום טוב לחדרי שינה. בנוגע לחדרי שירותים ומקלחת מלבד העובדה שהן צריכות להיות אטומות לרעשים הן קודם כל צריכות להיות דלתות נגד מים ועמידות לשינויי טמפרטורות, ציפוי פורמייקה יעשה את העבודה.