מאילו חומרים מורכבות דלתות פנים?

לדלתות פנים יש השפעה רבה על נראות הבית ובכלל על התחושה הכללית בחלל הבית, לכן על הדלתות להיות מעוצבות בטוב טעם כמובן עשויות מחומרים באיכות גבוהה. כיום, ניתן למצוא מגוון רב של סוגי דלתות פנים ולכל דלת יש אופי מיוחד משלה, הן מבחינה עיצובית והן מבחינת איכות. בדלתות הפנים יש חומרים שונים הדואגים לכמה פרמטרים חשובים: לאיטום הדלת מפני חדירת נוזלים ולחות, לבידוד רעשים, ציפוי של הדלת, והמילוי שלה. על חומרים אלה להיות ברמה הגבוהה ביותר על מנת להבטיח לכם את עמידות של הדלתות לאורך שנים רבות.

לבחור נכון, על מה חשוב לשים גדש בעת בחירת החומרים?

מובן שלחומרים יש השפעה רבה על חוזק הדלת ועל איכותה, לכן חשוב לשים דגש לא רק על עיצוב, אלא גם על המרכיבים של הדלת. דלתות פנים סטנדרטיות מכילות את החומרים הבאים: את גוף הדלת, המילוי והציפוי שלה, שהם למעשה יקבעו את איכות הדלת, את רמת העמידות שלה ואת רמת הבידוד האקוסטי שלה לצורך בידוד רעשים ושמירה על פרטיות בני המשפחה.

בשוק קיימים לא מעט סוגים של דלתות פנים בתל אביב, כלומר הגוף עצמו של הדלת והמילוי שיכולים להיות עשויים מחומרים שונים ואפילו לשלב כמה חומרים יחד, כדוגמת דלתות פנים מעץ, העשויות מ- MDF דלתות פלדה, אלומיניום, פח, פלסטיק ועוד. הדלתות הנפוצות ביותר בשוק והמומלצות לבעלי בתים הן – דלתות המורכבות ממסגרת עץ שמודבקת בין שני לוחות מקבילים ובניהם קיימת שכבת בידוד העשויה מחומרים שונים. דלתות אלה הן קלות יחסית ועמידות לאורך שנים רבות מפני בלאי.

כיום המילוי הנפוץ ביותר לדלתות פנים בשוק הוא – מילוי כוורת קרטון. ככל שהכוורת תהיה צפופה יותר כך הדלת מן הסתם תהיה הרבה יותר איכותית. חשוב לציין כי מילוי כוורת מתאים לדלתות שבהן אין חשיבות לבידוד אקוסטי, כיוון שהכוורת אינה מבודדת רעשים. לעומת זאת, הפלקסבורד הוא חומר מבודד יותר ואיכותי המספק חוזק, בידוד אקוסטי מעולה, עמידות בפני מזיקי עץ ועיכוב בעירה ולכן הוא מומלץ יותר.