האם כדאי לבחור דלתות פנים מעץ או סוג אחר?

דלתות פנים מעץ הן הפופולריות מבין כל הדלתות בשוק, אומנם הטכנולוגיה החדשנית הביאה בשורה חדשה לשוק ואפשרויות נוספות של דלתות העשויות מחומרים נוספים. אולם עדיין דלתות עץ הן הנמכרות ביותר בכל העולם. דלתות עץ הן פרקטיות ובעלות יתרונות רבים, כך שלא פלא שהן הנמכרות ביותר בעולם כולו כיוון שהם חזקות, עמידות, ניתן לחפות אותן בכל חיפוי רצוי, ניתן לצבוע אותן בקלות רבה, התחזוקה שלהם אינה קשה ובכלל הן קלילות וקלות. אולם יש סוגים שונים של עץ, אך הדלתות הנפוצות יותר הן אלה שעשויות משני לוחות עץ והן חלולות מבפנים או מלאות בכוורת קרטון דחוסה לקבלת בידוד או מחומרי איטום שונים הידועים כמבודדים רעשים.

למה דלתות עץ כל כך טבעיות בנוף הישראלי?

ברוב הבתים יש ריהוט מעץ הצבוע בצבעים שונים, לכן טבעי שגם דלתות פנים יהיו עשויות מעץ. השילוב של עץ בחלל הבית יוצר אווירה חמימה וביתית כאשר ניתן לעדן את העץ על ידי בחירה נכונה של צבעים בהתאם לאופי והסגנון העיצובי הכללי של הבית או של ריהוט משרדי. לבית או למטבח המעוצב בסגנון כפרי, יתאימו דלתות בגוון עץ טבעי לגמרי, אולם ניתן לעדן את הדלתות על ידי ציפויים שונים שיקנו להם מראה סולידי יותר לעומת זאת, בבתים בעיצוב קלאסי מודרני יתאימו דלתות עץ הצבעות בגוונים בהירים ואפילו עם נגיעות של ניקל או אפילו שילוב של זכוכית דקורטיבית.

מה האופציות חוץ מדלתות פנים מעץ?

אז נכון שדלתות פנים מעץ הן הנפוצות ביותר, הן כדלת רגילה והן כדלת הזזה, אך ניתן למצוא גם דלתות פנים העשויות מחומרים נוספים כמו – דלתות מאלומיניום, דלתות פח, דלתות פורמייקה, מזכוכית, מברזל ועוד חומרים שונים. נכון שגם חומרים אלו הם עמידים ואיכותיים, אך לא ניתן להשוות אותם לדלתות מעץ, אך חשוב לזכור כי יש לרכוש דלתות פנים מעץ מלא או דלתות העשויות מעץ סנדוויץ’ ולא מתחליפי עץ שונים כדוגמת סיבית דחוסה, MDF, שבבית ועוד מיני תחליפי עץ שונים שעם הזמן מקבלים בלאי ונוטים להתנפח ולהתקלף במהירות.