איך לבחור דלתות פנים בהתאם לעיצוב הבית?

בשנים האחרונות אנו מבינים עד כמה המראה של דלתות הפנים חשוב וכיצד האקססורי הזה מהווה את המבוא הדקורטיבי של הבית כולו. יחד עם ההבנה הזו, אנו נדרשים לבצע התאמות עיצוביות לשאר הפריטים אשר קיימים בדירה ולשמור על הקו הוויזואלי שקיים במרחב הפרטי. בכתבה הבאה נעמוד על הנקודות החשובות בבחירה של דלתות פנים, בהתאם לעיצוב של הבית כולו.

שימו לב לצבעים הדומיננטיים

חשוב לשים לב לפלטת הצבעים שקיימת בדירה שלכם ולקונטרס הוויזואלי שקיים בכל חלל. עניין זה לא רק קובע את האווירה שקיימת בכל אזור בבית אלא אף משפיע על הגוון של דלתות הפנים. באופן עקרוני, אנו נשאף לשמור על הסגנון הוויזואלי שקיים כבר בבית ולהימנע מאקלקטיות ברמת הגוונים. במידה ונשאף להוסיף טוויסט של יצירתיות, שווה לשמור אותו לרמת הפרזולים של כל ידית.

התחשבו בריהוט הקיים

כדאי לקחת בחשבון גם את הרהיטים אשר מרכיבים את פנים הדירה ולשים לב לסגנון העיצובי של כל פריט. בלא מעט מקרים אנו נאלץ לבצע התאמות נקודתיות לארונות הדירה, לשים לב לפינות הישיבה ולא לשכוח את קיומו של מזנון לטלוויזיה במארג הביתי. לעיתים, הסימטריה של הריהוט והרכב החומרים שלו, ישפיע באופן ישיר על סוג הדלתות אשר יתאימו למראה של הבית שלכם.

התאימו את סוג הדלתות לחומרי הגלם הבולטים

למרות שבסעיף האחרון הזכרנו את הנושא של חומרי הגלם, חשוב להבין שלא מדובר רק באלו אשר מרכיבים את הרהיטים השונים. חומרי הגלם הדומיננטיים בכל אזור עשויים להיות דווקא אריחי הקיר או חיפוי הרצפה אשר מעטרים את פנים הבית. גם מסגרת החלון, סוג התריסים וחומרי הגלם של הווילונות צריכים להילקח בחשבון. כך, שמדובר על הבנה של כל המרכיבים, בכדי לבצע בחירה חכמה של דלתות לדירה, בין אם אתם בוחרים בדלתות פנים מעוצבות או דלתות פנים פשוטות.

אל תשכחו את סוג התאורה

מכיוון שסוג התאורה ורמת האור משפיעים על החזות הסופית של פנים הבית, כדאי להתאים את הדלתות החדשות גם לאלמנט הזה. שימו לב לנברשות, לסוג התאורה (חמה או קרה) ופיזור האור על פני האזורים שבהם יוצבו הדלתות. כלל אצבע ותיק גורס שככל שהבית יהיה מואר יותר כך ניתן יהיה לבחור בדלתות כהות יותר. אגב, כדאי לזכור שאם יש לכם מזנון לטלוויזיה שמכיל טלוויזיה גדולה או קמין עוצמתי, גם הם ישפיעו על סוג התאורה.

שמרו על הקו העיצובי הקיים

לבסוף, חשוב לשמור על העיצוב הקיים ועל האמירה אישית שקיימת בבית שלכם. ראוי לזכור שכיום יש מגוון דלתות פנים אשר יתאימו באופן זהה לעיצובים אולטרה מודרניים מחד וכפריים מאידך. העובדה שכבר לא צריך להתפשר על המראה של הדלתות ולבצע שינויים ברמת הניואנסים הדקים ביותר, צריכה לעמוד לנגד עיניכם בכל שלב. כך שאולי זו לא משימה קלה אבל היא בהחלט אפשרית.